درباره تغییرات لایسنس اسمارت سیسکو ISE

درباره تغییرات لایسنس اسمارت سیسکو ISE، باید در نظر داشت که هنگام تبدیل لایسنس های موجود به لایسنس های جدید، این لایسنس ها با پیروی از قوانین شکل زیر منتقل می شوند.

امروزه با گسترش راهکارهای امنیتی و حفظ اطلاعات، کمپانی های متعدد در این زمینه ورود کرده اند و با ارائه محصولات متفاوت با قابلیت های گوناگون به رقابت باهم میپردازند. از مطرح ترین شرکت های فعال در این حیطه میتوان از سیسکو، فورتینت و اسپلانک نام برد.
در حالیکه سازمان های برای برقراری شبکه امنیت لبه شبکه خود راهکارهای متفاوتی از کمپانی های مطرح پیش رو دارند، برای کنترل دسترسی و احراز هویت کاربران داخلی خود، تنها با گزینه های معدودی از قبیل FortiClient شرکت فورتی نت و نرم افزار ISE شرکت سیسکو، روبرو میباشند.

لایسنس سیسکو ISE

 راهکار NAC چیست؟

امروزه تهدیداتی که میتواند از داخل سازمان، بصورت عمدی یا سهوی، شبکه و منابع حیاتی آن را تهدید کند، بی اهمیت تر از تهدیدات خارجی نیستند. برای مثال، فلش های آلوده ای که کاربران از آن استفاده میکنند، سیستم عامل های قدیمی که در معرض انواع اقسام تهدیدات هستند و به شبکه سازمان متصل می شوند و حتی مهمانانی که بدون نظارت خاصی رایانه های همراه یا گوشی خود را به شبکه شرکت متصل می کنند، نمونه هایی از تهدیداتی هستند که اشخاص، خواسته یا ناخواسته، برای سازمان ایجاد می نمایند.
کنترل دسترسی های درون شبکه (Network Access Control) یا به اختصار NAC، بهترین راهکار برای ایجاد امنیت در شبکه داخلی است. با استفاده از NAC میتوان با دفاع در لایه های مختلف شبکه و محدود کردن دسترسی تنها به دستگاه ها و کاربرانی که دارای مجوز و تأیید اعتبار هستند، به مقابله با هکرها و نفوذگران پرداخت.
با اینکه در حوزه NAC محصولاتی مانند Forescout و FortiNAC وجود دارد، نرم افزار Cisco ISE پیشرفته ترین و مورد توجه ترین راهکار پیاده سازی این تکنولوژی در بستر شبکه میباشد که به مدیران امکان احراز هویت و طبقه بندی دسترسی ها را در سطح شبکه میدهد.

معرفی ISE

نرم افزار امنیتی Cisco Identity Services برای کنترل و مدیریت اتصال و ورود کاربران شناخته می شود که با استفاده از آن میتوانید سیاستها و محدودیتهای مختلفی را جهت احراز هویت و صدور اجازه دسترسی به شبکه برای هر کلاینت اعمال نمایید.
با قابلیت های این محصول و با استفاده از پروتکل RADIUS، محصولات سیمی و یا وایرلس و حتی ریموت که  به شبکه داخلی متصل شده اند مورد بررسی و کنترل دقیق قرار گرفته تا از صلاحیت ورود آنها به شبکه و عدم ایجاد تهدید امنیتی برای سازمان اطمینان حاصل شود.
علاوه بر موارد بالا، با بهره گیری از قابلیت Device Administration و پروتکل TACACS ،  لایسنس سیسکو ISE قادر به مدیریت سطح دسترسی و ثبت تمامی تغییرات انجام شده روی تجهیزات زیرساخت شبکه از جمله سوئیچ، روتر و فایروال توسط ادمین های شبکه است.

دیدگاهتان را بنویسید