سئو چیست؟

سئو چیست؟
سئو به معنای بهبود محتوا و عملکرد وب سایت بر اساس استانداردهای گوگل برای افزایش رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل و در نهایت افزایش بازدید از وب سایت است. استانداردهای گوگل به طور مستمر به عوامل انسانی که کاربران گوگل هستند می پردازد. گوگل همیشه سعی می کند بهترین پاسخ را در کوتاه ترین زمان ممکن به کاربران خود ارائه دهد و سایت هایی که به این سطح نزدیک شوند شانس بیشتری برای کسب رتبه های برتر در گوگل خواهند داشت. به طور کلی، برای موفقیت در سئو، به محتوای جامع، ارجاعات از معتبرترین منابع و طراحی عالی وب سایت نیاز دارید.
سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization و مخفف Search Engine Optimization است، فرآیند بهینه سازی یک وب سایت و تمام محتوای آن وب سایت برای قرار دادن وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک است. موفقیت در سئو مستلزم درک نحوه کار موتورهای جستجو، آنچه مردم جستجو می کنند و چرا و چگونه جستجو می کنند. یک سایت موفق سئو سایتی جذاب برای کاربران و موتورهای جستجو است. کلید ترکیب عناصر فنی و استراتژیک است. این بدان معناست که هم نیازهای مشتری خود را برآورده کنید و هم آنها را به گونه ای ارائه دهید که برای موتورهای جستجو جذاب باشد.
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، عمل ایجاد، بهینه سازی و مهندسی محتوای سایت است. در فرآیند سئو، ما به موتورهای جستجو کمک می کنیم تا محتوای سایت را بهتر درک کنند تا بتوانند مرتبط ترین پاسخ ها را برای جستجوگران ارائه دهند. اگر بخواهیم کامل ترین و مختصرترین پاسخ را به این سوال که سئو چیست بدهیم، پاسخ می تواند این باشد:

سئو به معنای یافتن با ارزش ترین کلمات کلیدی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی منتخب در مرتبط ترین صفحات و قرار دادن آن صفحات در رتبه های برتر گوگل است.

جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟
موتور جستجوی گوگل از خزنده های وب خود برای خزیدن صدها میلیارد صفحه در وب استفاده می کند. این ربات های وب به ربات های گوگل معروف هستند. با بارگیری صفحات وب و دنبال کردن پیوندها در آن صفحات، موتور جستجوی Google برای کشف صفحات جدید موجود در وب حرکت می کند. تمام اطلاعات صفحات خزیده شده اعم از متن، عکس و … استخراج می شود و این اطلاعات اصطلاحاً نمایه است. در مرحله بعد، اطلاعات مربوط به صفحه با الگوریتم های گوگل تطبیق داده می شود تا رتبه صفحه مورد نظر برای یک کلمه کلیدی مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید