پیش بینی قیمت طلا

تا پیش از امروز، یعنی پنجشنبه 12 فروردین ماه، هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 83 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 11 میلیون و 220 هزار تومان در اتحادیه طلا ثبت شده است. این نرخ‌های دیروز نسبت به روز چهارشنبه نزولی بودند.

از سوی دیگر در بازار جهانی طلا نیز روند نزولی است و به 1711 دلار در هر اونس رسیده است. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است هفته آینده طرح چند تریلیون دلاری برای بازسازی زیرساخت آمریکا را رونمایی کند.

اما علاوه بر سیگنال نزولی از بازار جهانی طلا، از بازار ارز نیز سیگنال صعودی قابل مشاهده نیست.

روز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را با 45 تومان کاهش نسبت به روز سه‌شنبه، 25 هزار و 205 تومان برای فروش اعلام کرد که در امروز نیز فعلا این نرخ ثابت مانده است.

تا پیش از ظهر دیروز، نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود 50 تومان کاهش قیمت نسبت به سه‌شنبه، با نرخ 24 هزار و 955 تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا هم از 25 هزار و 286 تومان در پایان روز سه‌شنبه به 25 هزار و 234 تومان در صبح چهارشنبه رسید.

با این حال در بازار هرچند این روند نزولی گزارش نشده اما افزایش قیمت قابل توجهی هم نبوده است.

بنابراین با توجه به روند نزولی قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت هرچند اندک دلار به نظر می‌رسد برای هفته بعد عامل محرک قوی‌ای برای تقاضا در بازار طلا فعلا قابل مشاهده نیست.

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده که قیمت طلا در نیمه نخست روند باثبات و تغییراتی در حد پنج یا شش درصد داشته باشد.

او گفته است: چنانچه بانک مرکزی روند بازار ارز را مدیریت کند قیمت طلا چندان هیجانی تغییر نمی‌کند.

آخرین قیمت طلا را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید

قیمت سکه

طلا

قیمت طلا امروز

ر هفته اخیر قیمت دلار چه در بازار و چه در صرافی ملی در محدوده کانال 25 هزار تومان نوسان داشتند و در بازار تا قیمت 25650 تومان نیز گزارش شد. با این حال در صرافی ملی روند این طور صعودی نبوده است.

روز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را با 45 تومان کاهش نسبت به روز سه‌شنبه، 25 هزار و 205 تومان برای فروش اعلام کرد که در امروز نیز فعلا این نرخ ثابت مانده است.

تا پیش از ظهر دیروز، نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود 50 تومان کاهش قیمت نسبت به سه‌شنبه، با نرخ 24 هزار و 955 تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا هم از 25 هزار و 286 تومان در پایان روز سه‌شنبه به 25 هزار و 234 تومان در صبح چهارشنبه رسید.

اما آیا در هفته آینده قیمت دلار نوسان خواهد داشت؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز دارند؟ 10 خبر احتمالا مهم و موثر بر بازار ارز را در زیر بخوانید:

ـ ريیس کل بانک مرکزی گفته است: بگذارید با مردم شفاف باشیم برای مثال در سال 98 و 99 بخش‌هایی از بودجه دولت از طریق درآمد‌های تسعیر صندوق توسعه ملی تامین شد که به زبان ساده‌تر به معنای چاپ پول است که نتیجه اش تورم خواهد بود، اما در بانک مرکزی با توجه به کسری‌های بودجه کاری غیر از این نمی‌توانستیم انجام دهیم.

ـ وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه چهارشنبه بخشی از تحریم‌هایی را که دولت ترامپ یک روز قبل از روی کار آمدن دولت بایدن علیه ونزويلا اعمال کرده بود، لغو کرد.

ـ «لويیزا لاولاک» ريیس دفتر «واشنگتن پست» در پایتخت عراق خبر داد، آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را چهار ماه تمدید کرد.

ـ کاخ الیزه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی سران کشورهای فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به تعهدات ذیل توافق هسته‌ای خبر داد.

ـ سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن به روند دیپلماسی برای پیشرفت در مورد ایران پایبند است.

ـ چین علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، احتمالا در این ماه یک میلیون بشکه در روز نفت از این کشور وارد می‌کند.

ـ یک رسانه آمریکایی مدعی شد که دولت «جو بایدن» ريیس جمهور آمریکا به منظور تشویق ایران برای مذاکرات، این هفته پیشنهاد جدیدی را ارايه می‌کند اما نمایندگی دايمی ایران در سازمان ملل در پیامی توییتری به احتمال مطرح شدن پیشنهاد جدیدی از سوی واشنگتن درباره احیای برجام واکنش نشان داد. در این پیام توییتری آمده است: «ایران درباره موضوعات با اعضای باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط است. برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است».

ـ بانک مرکزی اعلام کرده است: متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند سال 99 از 30 میلیون تومان عبور کرد که حاکی از افزایش 6.6 درصدی نسبت به ماه قبل از آن است. میزان رشد یکساله قیمت مسکن نیز به بیش از 80 درصد رسیده است.

ـ وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای مالیات از خانه های خالی همه مردم باید از 19 فروردین ماه مشخصات اسکان خود را درسامانه املاک ثبت کنند. همچنین معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: مبلغ 360 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی، در قالب تسهیلات 300 میلیون تومانی به متقاضیان ارايه می‌شود.

ـ در نوروز اخباری هم درباره بورس منتشر شده که شاید سرمایه‌گذاران را جذب کند. مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران گفت: برای سال 1400، 11 شرکت آماده عرضه اولیه و 19 شرکت در مرحله درج نماد هستند.

این اخبار نشان می‌دهد که سیگنال‌های امیدبخش بیشتر از نااطمینانی‌ها هستند و احتمالا بازار ارز جز از ناحیه چاپ پول توسط دولت، تهدید دیگری نداشته باشد. به همین دلیل روند باثباتی برای بازار ارز در هفته بعد انتظار می‌رود و بعید است که نوسان قابل توجه صعودی در راه باشد.مطالعه بیشتر: آخرین نرخ طلا تا پیش از پنجشنبه / طلا هفته بعد چه می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید