جوانان ایرانی

  • تاریخ : ۲ام مرداد ۱۳۹۷

نظم و انظباط فردی ؛ ممکن است سخت باشد که باور کنید مثلا ساعت شش یا هفت صبح به ورزش بروید و میدانید که این چه تاثیر مثبتی بروی شما دارد اما باز خوابیدن را ترجیح میدهید، اما مطالعات نشان میدهند که افراد با انضباط فردی بیشتر شادتر هستند.

افرادی که درجه بالاتری از کنترل خودشان را دارند ، زمان کمتری را صرف بحث در مورد اینکه آیا به رفتارهایی که برای سلامتی آنها مضر هستند یا نه، سپری میکنند و میتوانند به راحتی تصمیمات مثبتی اتخاذ کنند.

آنها اجازه نمیدهند که انگیزه ها و احساسات،به انتخاب های آنها دیکته کند. در عوض، آنها تصمیمات سطحی میگیرند.در نتیجه، آنها تمایل به احساس رضایت بیشتری از زندگی خود دارند.

کارهایی وجود دارند که شما میتوانید انجام دهید تا خود نظم را یاد بگیرید و نیروی اراده برای زندگی شادتر را به دست آورید.اگر شما به دنبال کنترل عادات و انتخاب های خود هستید،این ۱۰ کاری است که میتوانید انجام دهید تا بر خود مسلط شوید.باما در ادامه این مقاله از جوانان ایرانی جوانان ایرانی همراه باشید.

نظم و انظباط

۱) نقاط ضعف خود را بشناسید.

همه ما ضعف های داریم.مهم نیست که چی هستند شاید مسخره باشند بطور مثال یکی ب شکلات بیش از حد علاقه نشان میدهد و یکی هم به شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام اعتیاد دارد،همه اینها تاثیرات مشابهی بر روی ما دارند.

به کاستی های خود اذعان کنید، هر چیزی ممکن است باشد.اغلب افراد سعی میکنند وانمود کنند که آسیب پذیری را ندارند یا هیچ گونه مشکلات در زندگی خود را پوشش نمیدهند. خودتان را به عیب های درونیتان ببرید.تا وقتی که شما این کار را نکنید نمیتونید بر آنها غلبه کنید.

۲) وسوسه را از خود دور کنید.

مانند آنچه گفته می شود، خارج از دید، خارج از ذهن ، ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما این عبارت نصیحت قدرتمند را ارائه میدهد. با حذف بزرگترین وسوسه خود از محیط اطراف خودتان، به میزان زیادی انضباط فردی خود را بهبود خواهید بخشید.

اگر میخواهید سالمتر غذا بخورید، غذاهای کم ارزش را در زباله دان می اندازید. اگر میخواهید بهره وری خود را در محل کار بهبود بخشید، اطلاعیه رسانه های اجتماعی را خاموش کرده و تلفن همراه خود را خاموش میکنید. هرچه عوامل حواس پرتی کمتری داشته باشید، تمرکز بیشتری بر روی رسیدن به اهداف خود خواهید داشت. با رهایی از تاثیرات بد خود را برای موفقیت آماده کنید.

۳) اهداف روشن تنظیم کنید و یک برنامه اجرا داشته باشید.

اگر میخواهید در خود به نظم و انضباط دست پیدا کنید، باید دید روشنی از آنچه که امیدوارید به دست آورید، داشته باشید. شما همچنین باید درکی از آنچه که موفقیت برای شما معنی دارد داشته باشید. هر چه باشد، اگر نمیدانید به کجا میروید، آسان است که راه خود را از دست بدهید و یا هدف اصلی خود را از دست بدهید.

یک برنامه روشن هر مرحله را برای رسیدن به هدفتان مشخص میکند. ببینید چه کسی هستید و چه چیزی در مورد آن هستید.یک شعار ایجاد کنید تا خود را متمرکز نگاه دارید.افراد موفق از این تکنیک برای ماندن در مسیر و ایجاد خط پایان روشن استفاده میکنند.

۴) خودتان نظم و انضباط را ایجاد کنید.

ما با انضباط فردی به دنیا نیامده ایم،این یک رفتار اکتسابی است و درست مانند هر مهارتی که میخواهید بر آن مسلط شوید،نیاز به تمرین و تکرار روزانه دارد.درست مانند رفتن به سالن ورزشی، عزم و انضباط فردی زیاد کار میکنند. تلاش و تمرکز آن انضباط فردی نیاز به تخلیه دارد.

همان طور که زمان میگذرد، نگه داشتن عزم خود در کنترل سخت تر و سخت تر می شود. هرچه وسوسه یا تصمیم بزرگتر باشد ، چالش برانگیزتر است که میتواند با وظایف دیگری که نیازمند کنترل شما هستند، مقابله کند. بنابراین برای ساختن انضباط فردی خود از طریق عقل روزانه کار کنید.

۵) با نگه داشتن آن عادات جدید ایجاد کنید.

پیدا کردن نظم و انضباط فردی و تلاش برای القای یک عادت جدید میتواند در ابتدا احساس دلهره ایجاد کند،به خصوص اگر روی تمام کارها تمرکز کنید. برای اجتناب از احساس ترس،آن را ساده نگه دارید. هدف خود را به قسمت های کوچک و قابل انجام تقسیم کنید. به جای تلاش برای تغییر دادن همه چیز در یک زمان،بر روی انجام یک کار مداوم و مسلط بر خود نظم با آن هدف تمرکز کنید.

اگر میخواهید شکل بگیرید،با کار کردن ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در روز شروع کنید.اگر برای رسیدن به عادت های خواب بهتر تلاش میکنید، هر شب ۱۵ دقیقه زودتر به رختخواب بروید. اگر میخواهید سالمتر غذا بخورید به دنبال غذاهای با ارزش بروید. قدم های کوچک بردارید. سرانجام، زمانی که آماده اید، میتوانید هدف های بیشتری به لیست خود اضافه کنید.

۶) غذای سالم و در وعده های کوچیکتر بخورید.

احساس خستگی مفرط،احساس عصبانیت تحریک شده هنگامی که شما گرسنه می شوید، واقعی است و می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی قدرت حقیقت داشته باشد. تحقیقات ثابت کرده اند که قند خون پایین اغلب باعث کاهش عزت نفس فرد می شود و شما را ناراحت کننده و بدبین می کند.

هنگامی که شما گرسنه هستید، توانایی شما برای تمرکز دچار رنج می شود و مغز شما نیز عملکرد خوبی ندارد. کنترل خود را در همه مناطق،از جمله رژیم غذایی، ورزش، کار و روابط، تضعیف می کند. بنابراین غذاهای سالم و شام را حتما میل کنید.

۷) درک خود را در مورد قدرت اراده تغییر دهید.

با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه استنفورد، میزان قدرت اراده یک فرد توسط اعتقادات آنها از پیش تعیین شده است. اگر شما باور داشته باشید که قدرت اراده محدودی دارید،احتمالا از این محدودیت ها فراتر نخواهید رفت.اگر محدودیتی در کنترل خود نداشته باشید،کمتر احتمال دارد که قبل از رسیدن به اهداف خود،خود را خسته کنید.

به طور خلاصه،ممکن است این باشد که مفاهیم درونی ما در مورد قدرت اراده و کنترل خود تعیین میکنند که چقدر از آنها داریم. اگر بتوانید این موانع نیمه هشیار را حذف کنید و واقعا بر این باور باشید که میتوانید این کار را انجام دهید،انگیزه بیشتری برای رسیدن به این اهداف به خودتان خواهید داد.

۸) یک برنامه پشتیبان به خودتان بدهید.

روانشناسان از یک تکنیک برای تقویت اراده به نام قصد اجرا استفاده میکنند. به عنوان مثال، تصور کنید که شما برای خوردن غذای سالمتر تلاش میکنید، اما در مسیر تصمیم خود دعوت به مهمانی می شوید که در آن غذای مختلفی سرو می شود.

قبل از رفتن به خودتان بگویید که به جای شیرجه زدن به بشقاب، یک لیوان آب را بنوشید و روی آمیختن تمرکز کنید. رفتن با یک برنامه به شما کمک میکند این طرز فکر و کنترل خود را که برای این وضعیت لازم است به شما بدهد. همچنین شما انرژی را با عدم نیاز به تصمیم گیری ناگهانی براساس حالت عاطفی خود صرفه جویی خواهید کرد.

۹) به خودتان پاداش بدهید.

به خودتان چیزی بدهید که با برنامه ریزی برای رسیدن به هدفتان به هیجان بیایید.درست مانند زمانی که کودک بودید و با رفتار خوب تشویق میشدید، داشتن چیزی برای موفقیت به شما انگیزه موفقیت را میدهد.

پیش بینی قدرتمند است. این به شما چیزی میدهد که بر روی آن تمرکز کنید ، پس شما تنها به چیزی که میخواهید تغییر دهید فکر نمیکنید و زمانی که به هدفتان میرسید، یک هدف جدید و یک پاداش جدید برای جلو رفتن خود پیدا کنید.

۱۰) خودتان را ببخشید و به جلو حرکت کنید.

حتی با تمام حسن نیت و برنامه های خوب ما، گاهی اوقات کوتاهی خواهیم کرد،این اتفاق می افتد. تو فراز و نشیب های همیشگی،موفقیت های بزرگ و شکست های غم انگیز خواهید داشت. کلید کار این است که به جلو حرکت کنید.

اگر اشتباه میکنید، بدانید چه چیزی باعث ایجاد آن و حرکت به سمت مسیر درست می شود. اجازه ندهید خودتان را به گناه، عصبانیت و یا سرخوردگی رها کنید، زیرا این احساسات تنها شما را به پایین میکشند و مانع پیشرفت آتی شما می شوند. از اشتباهات خود یاد بگیرید و خود را ببخشید.سپس سرتان را بالا بگیرید و دوباره بر روی اهداف خود تمرکز کنید.

خودتان را باور کنید،نظم و انظباط را به کارتان اضافه کنید و در بلند مدت تاثیرات فوق العاده مثبتی را خواهید دید.

ارادتمند شما صادق امیدی