جوانان ایرانی

  • تاریخ : ۸ام شهریور ۱۳۹۷

مدیریت زمان ؛ در اینجا پنج استراتژی ضروری برای مدیریت زمان وجود دارد که کارآفرینان موفق از آن برای حذف عوامل حواس پرتی استفاده میکنند و کارهای بیشتری انجام میدهند.

به عنوان یک کارآفرین زمان شما ارزشمندترین منبع شما است.رهبران موفق باید یاد بگیرند زمان را عاقلانه مدیریت کنند.احتمالا این عبارت را شنیده باشید، هیچ زمانی مهمتر از زمان حال نیست،در واقع، تنها لحظه ای که ما میتوانیم واقعا کنترل واقعی را به دست آوریم،جریان فعلی است.

خوشبختانه،عادات روزانه ای وجود دارند که هر کس میتواند برای مدیریت زمان یک فرآیند ساده تر و کارآمدتر را بسازد.با عوض کردن دید و نگاه خودتان به نحوه برخورد تام در هر روز،میتواند ۲۴ ساعت بعد را کارآمدتر کند.راز این است که در مورد فعالیت هایی که برنامه ریزی میکنید فعال و کوشا باشد.

نحوه مدیریت زمان

۱) روی فعالیت هایی که واقعا مهم هستند تمرکز کنید.

ما هر یک باید درباره نحوه سپری کردن زمان خود تصمیم گیری کنیم. برنامه ریزی کردن برنامه با اولویت های مناسب به شما این امکان را میدهد که کارهای بیشتری را انجام دهید. اگر به تازگی در مورد ارزش های هسته ای خود فکر نکرده اید، گرفتن یک فرصت برای انجام این کار، استراتژی مدیریت زمان شما را هدایت میکند.

توجه کنید که چگونه فعالیت های روزانه شما به اهداف شما مربوط می شوند. آیا کارهایی که در لیست انجام میدهید،منعکس کننده چیزهایی هستند که برایتان مهم است؟ برای مدیریت بهتر عوامل حواس پرتی، چند اولویت مهم را انتخاب کنید تا بر روی هر روز تمرکز کنید.اغلب آنها فعالیت هایی هستند که هم ضروری و هم مهم هستند.زمانتان را صرف کارهای کمتری نکنید مگر این که لیست تان کامل باشد.

۲) ابتدا سلامتی خود را در نظر بگیرید.

بسیاری از کارآفرینان ساعت های طولانی را برای انجام کار زمان میگذارند، اما حفظ سرعت مناسب بسیار استرس زا است. گرفتار شدن در فرهنگ تحلیل رفتگی اهداف خود را با به خطر انداختن سلامت روحیتان تحت تاثیر قرار دهید. زمانی که خود را در اولویت قرار میدهید، هم خانه و هم زندگی کاریتان را به نفع خودتانپیش میبرید.

سلامتی و شادی شخصی شما همیشه باید در تقویم شما جایی داشته باشد.در حالی که ممکن است زمان کافی برای گذراندن تعطیلات طولانی داشته باشید و یا هر روز یک ساعت را در سالن ورزش بگذرانید،احتمالا میتوانید در پیاده روی بیرون یا شام خوردن با دوستان را در میان برنامه شلوغ خود قرار دهید تا یک استراحتی هم به مغز و بدنتان بدهید.

سرمایه گذاری روی سلامتی به کنترل استرس کمک میکند،این عمل نشان داده شده است که منجر به بهره وری بالاتر و بهتر می شود و در نتیجه شما میتوانید به موفقیت های بیشتری برسید.

۳) ساختار استاندارد را به روز خود اضافه کنید.

به برنامه روزانه خود به عنوان سرمایه گذاری که برای پیشبرد اهداف خود انجام میدهید فکر کنید. زمانی که ما برای بازنشستگی پس انداز میکنیم، اغلب ما به دنبال خودکار کردن این پس انداز به اندازه امکان پذیر هستیم.اتخاذ رویکردی مشابه به مدیریت زمان باعث می شود که فضا برای فعالیت هایی باشد که شما را موفق تر میسازند.

اگر کاری وجود دارد که باید به طور منظم انجام دهید،یک بلوک برای آن در برنامه خود ایجاد کنید.زمانی را رزرو کنید که به ایمیل پاسخ دهید، تماس های تلفنی برقرار کنید و روابط خود را حفظ کنید.

با توسعه روال های کاری درست،شما را قادر به سازگار بودن و پررنگ کردن فرصت ها میکند که در آن شما میتوانید زمانبندی خود را برای تطبیق دادن اولویت های تغییر و فعالیت های یک طرفه تنظیم کنید.

فعالیت های روزانه به شما کمک میکند تا بر روی وظیفه خود تمرکز کنید.در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که انجام چند کار باعث صرفه جویی در زمان می شود،تغییر بین فعالیت های مختلف اغلب تمرکز شما را میشکند و در نهایت باعث می شود که هر کار طولانی تر شود.

سعی کنید برای هر کار زمان را بلوکه کنید و قبل از حرکت به سمت هدف بعدی یک ساعت را کامل کنید.

۴) یاد بگیرید چه زمانی باید بگویید نه.

بهره گیری از فرصت های مناسب به شما و شرکت شما کمک میکند،اما گفتن بله،اغلب میتواند منجر به یک برنامه شلوغ شود.کارآفرینان موفق به طور فعال تصمیم میگیرند که چه فعالیت هایی را دنبال کنند،به جای واکنش نسبت به دیگر اولویت های مردم. هر وقت که شما یک دعوت دریافت میکنید، از خودتان بپرسید که آیا متناسب با اهداف تان است یا خیر.

از گفتن این که هیچ فرصتی برای شما کارساز نیست،نترسید.مدیریت تعداد فعالیت هایی که در آن شرکت میکنید تضمین میکند که زمان و انرژی لازم برای حضور کامل برای هر کدام از آنها را دارید. اگر نیاز دارید چیزی را به انجام برسانید اما تقویم شما پر است، در نظر بگیرید که آیا میتوانید آن را به شخص دیگری در تیم خود محول کنید یا خیر.

۵) انتظارات خود را مدیریت کنید.

در مورد آنچه میتوانید هر روز به انجام برسانید، واقعگرا باشید. برای بسیاری از کارآفرینان، ایجاد تعادل بین تمام اولویت های رقیب دشوار است. شما میتوانید به چیزهای عالی دست یابید،اما نمیتوانید آنها را بلافاصله انجام دهید.

اگر زمانی که از خواب بیدار می شوید تا زمانی که به خواب میروید، به طور پیوسته رزرو کنید،احتمالا نیاز دارید دوباره به شیوهای که به برنامه خود نزدیک می شوید تجدید نظر کنید. سعی کنید کیفیت کار روزانه خود را امتحان کنید. تنها به آن دسته از فعالیت هایی که وقت دارید به خوبی انجام دهید متعهد باشید.

به یاد داشته باشید که تمام کارهایی که هر روز انجام میدهید را به خودتان واگذار کنید.با اینکه بهره وری کامل،با توسعه عادات خوب و تمرین کردن آن ها به طور مداوم،وجود ندارد، شما میتوانید مدیریت زمان خود را بهبود بخشید و کنترل بیشتری در کنترل برنامه خود داشته باشید .