جوانان ایرانی

  • تاریخ : ۳۱ام مرداد ۱۳۹۷

عادات مثبت و موفق ؛ همانطور که بارها پیش از این گفته بودم، “موفقیت سرنخ را رها میکند این به این معنی است که اگر میخواهید موفق باشید، باید به آنچه که افراد موفق قبلا انجام داده اند نگاه کنید.

تمام افراد موفق عادات مثبت و موفقی دارند که در طول زمان ایجاد و اصلاح شده اند، زیرا به آنها کمک کرده است تا به اهداف خود برسند.یادگیری نحوه ایجاد یک عادت میتواند به سادگی مشاهده عادات دیگران باشد و سپس از خودتان بپرسید که کدام یک از عادات آنها به شما در رسیدن به اهداف تان کمک میکند.

وقتی که این لیست را دارید،زمان آن رسیده که فعالانه بر روی ساخت آن عادت ها کار کنید و آن ها را به بخشی ثابت از زندگی روزمره خود تبدیل کنید.حالا چیزی را که میخواهم به شما بگویم یک روش گام به‌ گام برای کمک به ایجاد عادت های بهتر است.

بهتان قول میدهم کار میکند چون ساده است. شما به استراتژی های پیچیده نیاز ندارید. این الگو را میتوانید برای هر حوزه از زندگی خودتان اعمال کنید: کسب و کار یا شخصی.اگر به طور مداوم این عادات را پرورش دهید، به شما کمک می‌کند به هر چیزی که می‌خواهید برسید.

تغییر عادت

یادگیری نحوه ایجاد یک عادت مثبت شامل سه مرحله بنیادی است:

۱) عادات بد خود را شناسایی کنید.

مهم است که شما واقعا درباره عواقب بعدی عادات بد خود فکر کنید.

تاثیر اینها ممکن است فردا،هفته آینده یا ماه آینده نشان ندهند.تاثیر واقعی میتواند سال ها دور باشد و وقتی به رفتار بی‌ اصل خود در یک روز و در یک زمان نگاه میکنید،ممکن است اینطور به نظر نرسد.

بطور مثال اگر شما سیگار میکشید که متاسفانه روز به روز هم تعداد آن بیشتر می شود.بیایید یک عادت مثبت در خودتان ایجاد کنید،من هیچ موقعه پیشنهاد نمیکنم که یکهو همه چیز را کنار بگذارید چرا چون خیلی از افراد وجود دارند که برایشان واقعا سخت است و برایشان محال می شود.

بیایید با این سیستم پیش برویم،اگر شما روزی یک بسته کامل سیگار میکشید فکر کنم ۲۰ تخ می شود،بیاید برای هر دو روز یا سه روز یکبار یک نخ از این تعداد کم کنیم و شما بعد از گذشت تقریبا دو ماه میتوانید سیگار را ترک کنید.

این یک عادت مثبت است که میتوانید در خودتان پرورش دهید و یا هر چیز دیگری که شما فکر میکنید مشکل و عادت منفی در شماست و باید آن را به مثبت تبدیل کنید کار میکند.

۲) مشخص کردن عادات جدید و موفق خود

معمولا، این درست برعکس عادات بد شما است.

در مثال سیگار کشیدن، کشیدن سیگار است.

زمانی که عادت جدید خود را تعریف میکنید،در واقع چه کار خواهید کرد؟ برای انگیزه دادن به خودتان،در مورد تمام مزایای اتخاذ عادات موفق جدید خود فکر کنید.

این کار به شما کمک میکند تصویر روشنی از این که این عادت جدید برای شما چه خواهد کرد، ایجاد کنید. هرچه بیشتر از این مزایا بدانید موفقیت شما بیشتر می شود ،احتمال بیشتری وجود دارد که شما اقدام کنید.

۳) یک برنامه اقدام ایجاد کنید.

این جایی است که لاستیک با جاده برخورد میکند و یک گام مهم برای کسانی است که میخواهند موفق باشند.

در مثال سیگار، گزینه های متعددی وجود دارند:

  • در مورد سیگار و عوارض آن بخوانید.
  • شروع به درمان ترک سیگار کنید.
  • زمانی که میل به سیگار وجود داشته باشد،چیز دیگری را جایگزین کنید.
  • یک شرط را با یک دوست برای مسئول نگه داشتن شما قرار دهید.
  • برنامه ورزش در هوای تازه را آغاز کنید.
  • از درمان چسب پوستی نیکوتین استفاده کنید.
  • از افراد سیگاری دیگر دوری کنید.

زمانی که یاد میگیرید چطور یک عادت جدید را توسعه دهید،مهم آن است که تصمیم بگیرید که چه کارهایی را اجرا کنید و بعد باید اقدام کنید.

با تنها یک عادت آغاز کنید که واقعا میخواهید در هر زمینه ای از زندگی تان تغییر دهید.بر سه مرحله اقدام فوری تمرکز کنید و آنها را عملی کنید. به یاد داشته باشید،تا زمانی که این کار را نکنید،هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

حالا،این تکلیف شماست.

یک عادت بی حاصل که دوست دارید تغییر دهید را بنویسید،همچنین یک عادت جدید که میخواهید ایجاد کنید.سپس، برنامه کاری ۳ مرحله ای خود را با نوشتن،از این که چطور میخواهید برای ایجاد این عادت جدید اقدام کنید، ایجاد کنید.زمانی که پیشرفت خود را ارزیابی میکنید تا ببینید تا چه حد به ایجاد این عادت رسیده اید،یک هدیه به خودتان بدهید.

یکی از عادات مورد علاقه من تمرین و تمرکز روی ذهن بصورت روزانه است تا صاف و مصمم باقی بماند.اگر میخواهید یک عادت بد را با این ایده بزرگ جایگزین کنید،میتوانید یاد بگیرید چطور در اینجا تمرکز کنید.

هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد،اگر شما آن را بخواهید میتوانید بدست آورید.